0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Alfa Romeo 4C Coupe US

Alfa Romeo 4C 2013, купе, 1 поколение (01.2013 — 07.2016) — технические характеристики и комплектации

Интерьер Alfa Romeo 4C полностью соответствует духу автоспорта. В салоне нет ничего лишнего — все продумано до мелочей. Легкие и прочные гоночные сиденья с усиленным композитным каркасом обеспечивают спортивную посадку и обладают отличной боковой поддержкой, в отделке использованы специальная ткань и кожа. Рулевое колесо обшито кожей и имеет скошенный нижний сегмент. Легкая и почти «воздушная» передняя панель сделана из специального пластика, при этом центральная консоль полностью ориентирована на водителя. Не обошлось, разумеется, без спортивных педалей и площадки для ноги, выполненных из алюминиевого сплава. Графика дисплея с высоким разрешением, расположенного в щитке приборов, предельно доходчива и визуально эффективна, как положено гоночной модели. В состав оборудования включены: электропакет, центральный замок с ДУ, кондиционер, полноцветный ЖК-монитор, система Hands free, аудиосистема Alfa Hi-Fi (опция).

Как уже сказано, Alfa Romeo 4C использует доработанный двигатель от самой «горячей» версии хэтчбека Giulietta Quadrifoglio Verde. Изменения включают замену чугунного блока цилиндров на алюминиевый, доработку систем впуска и выпуска. Данный двигатель оснащен непосредственным впрыском, системами регулировки фазами газораспределения на впуске и выпуске, турбокомпрессором, развивающим давление до 1,5 бар. Для защиты турбины применена система автоматического охлаждения — электрический насос поддерживает циркуляцию масла через турбину до тех пор, пока его температура не опустится до приемлемой величины. При рабочем объеме 1742 куб.см, двигатель развивает максимальную мощность 240 л.с. при 6000 об/мин и максимальный крутящий момент 350 Нм в диапазоне 2100-4000 об/мин и соответствует экологическому типу Евро 6. Передача крутящего момента к колесам производится посредством 6-ступенчатой роботизированной трансмиссии с двумя сцеплениями собственного производства. Время разгона до 100 км/ч составляет выдающиеся для своего класса 4,5 секунды. Максимальная скорость — 258 км/ч. Средний расход бензина АИ-95 составляет 6,8 л/100 км (расход в городском цикле — 9,8 л/100 км, расход за городом — 5 л/100 км).

Alfa Romeo 4C имеет переднюю независимую пружинную подвеску на двойных поперечных рычагах. Задняя подвеска также независимая, пружинная — со стойками McPherson. Такое конструктивное решение сочетается с задним приводом и распределением 60% массы машины на заднюю ось, что обеспечивает необходимую управляемость и маневренность. Передние тормоза используют 12-дюймовые вентилируемые тормозные диски с четырьмя поршневыми суппортами. Задние тормоза — 11,5-дюймовые, так же вентилируемые. Длина тормозного пути со 100 км/ч составляет 36 метров. Автомобиль оснащен системой выбора режимов с помощью селектора Alfa Romeo D.N.A: All Weather (в неблагоприятных погодных условиях), Natural (для обычной эксплуатации), Dynamic (для активного вождения) и самый экстремальный — Alfa Race, дающий полный контроль над автомобилем. Чтобы включить его, нужно перевести селектор в положение Dynamic и задержать его в нем на несколько секунд, при этом вмешательство электронных систем в работу автомобиля будет сведено к минимуму.

Для изготовления силовой части салона использован однонаправленный углепластик, прочность деталей из которого значительно выше, чем у таких же деталей, но выполненных из традиционных материалов. Алюминиевый сплав, отличающийся легкостью и высокой прочностью, использован для изготовления подрамника двигателя, а также для переднего и заднего элементов каркаса, защищающего салон от ударов. За сиденьями расположена защитная дуга, предохраняющая от деформации при переворачивании автомобиля. В состав стандартного оборудования включены: система управления дифференциалом Alfa Q2 (электронная блокировка дифференциала), системы ABS + EBD, система электронного контроля устойчивости, антипробуксовочная система, система контроля давления в шинах, задний парктроник.

Alfa Romeo 4C Coupe US-Version 2014

Alfa Romeo 4C Coupe US-Version легко узнать по новаторскому итальянскому дизайну и уникальному набору технологических решений, которые являются подлинным доказательством уникальности бренда и традиций автоспорта. «US-Version» — эта аббревиатура означает, что машина подготовлена для США — «Американо-версия».

«Все новые 4C знаменуют возвращение «великого Альфа Ромео» и представляют собой чистейшую основу бренда и уровней производительности и инноваций суперкаров, особое внимание уделяется тому, что — водитель неотъемлемая часть в завершение машины», сказал Харальд Вестер, генеральный директор компании Alfa Romeo. Новый 4C Coupe US-Version сочетает в себе лучшие технические и производственные компетенции Alfa Romeo и Maserati. Представленный автомобиль по праву считается лучшим из того, что компания Альфа Ромео создала за последние годы.

Внешний вид Alfa Romeo 4C Coupe US-Version

Источником вдохновения для всех новых 2014-2015 Alfa Romeo 4C стал 33 Stradale, один из самых красивых автомобилей всех времен. В нем сочетаются компактный размер, спортивный стиль, элегантные формы и плавные линии.

Инженеры Alfa Romeo создали кузов полностью из инновационных материалов, которые более высокой прочности, на 20 процентов легче и гораздо жестче, чем сталь. Инженеры так же улучшили лобовое стекло и боковые окна путем использования стекла на 10 процентов тоньше, чтобы уменьшить вес стекол на 15 процентов. 18-дюймовые (спереди) и 19-дюймовые (сзади) кованые легкосплавные диски, окрашенные в матовый черный цвет.

Так же у нового Romeo биксеноновые фары, зеркала с корпусом из углеродного волокна, алюминиевый диффузор и задний спойлер.

Новый глушитель придает автомобилю более спортивный вид. Белый цвет кузова считается эксклюзивным, хотя есть ещё один, базовый окрас — Alfa Red.

Салон нового 4C Coupe

Технические характеристики Alfa Romeo 4C Coupe 2014-2015

  • общая длина купе — 4000 мм;
  • ширина — 1860 мм;
  • высота — 1180 мм;
  • вес — 895 кг;
  • максимальная скорость — 257 км/ч.

Коэффициент сопротивления воздуха равен 0,335 (Cd). Боковое ускорение: 1,1 г. Соотношение веса к мощности составляет четыре килограмма на одну лошадиную силу.

В Alfa Romeo 4C установлен 1,75-литровый турбо двигатель с прямым впрыском с четырьмя цилиндрами. Мощность — 240 л.с. и 350 Нм крутящего момента, который передает тягу на задние колеса через коробку передач с двойным сцеплением.

Читать еще:  Что нужно знать, отправляясь на автомобиле по России

С разгоном от 0 до 100 км/ч новый 4С справляется всего за 4,5 секунды, чему способствует шасси из углеродного волокна.

В паре с двигателем работает трансмиссия с двойным сцеплением. Так же, 4С имеет внутреннюю отделку из углеродного волокна и жестко настроенную подвеску, и ещё перфорированные дисковые тормоза Brembo с четырёхпоршневыми суппортами на передней оси, которые гарантируют максимальное замедление — 1,25 г.

Romeo 4C всепогодный, в нем для обеспечения максимального контроля при неблагоприятных погодных условиях используется мягкий вход акселератора и специальный двигатель, а также специальное управление тормозом в соответствии со скоростью движения для предотвращения скольжения.

Система дифференциального управления в Alfa Romeo остается активной в течение быстрых выходов из углов или поворотов. Специально для купе 4С 2014 была доработана система контроля тяги Alfa DNA, чей селектор трудится на центральной консоли.

Благодаря сложносочинённым передовым материалам сухой вес автомобиля составляет 895 кг. Такая масса позволила отказаться от усилителя руля, что посодействовало улучшению управляемости.

Перепускной клапан регулирует турбо-давление и улучшает эффективность двигателя. Прибавку в мощности гарантируют новые турбокомпрессоры, спортивная выхлопная система, усовершенствованный трубчатый выпускной коллектор, более оптимизированная подача топлива и многочисленные доработки во всей системе охлаждения.

Цена и комплектация Альфа Ромео 4С Купе 2014

Запуск производства Alfa Romeo 4C состоялся с рекомендованной розничной ценой в $68 400, затем на стандартный 4C купе розничная цена снизилась до $53 900.

Первой будет продана группа с ограниченным тиражом из 86 компактных среднемоторных купе Alfa Romeo 4C. А первую ограниченную серию Launch Edition продадут в количестве 500 машин, которая попадет к дилерам летом по цене 68 400 долларов США.

В России автомобиль будет стоить около 2 950 000 рублей, продажи состоятся в течение 2014 года. Данное авто в России и Украине смогут купить только счастливчики и фанаты данной марки!

Видео-обзор Alfa Romeo 4C Coupe US-Version 2014:

2018 Alfa Romeo 4C Coupe

2018 Alfa Romeo 4C Coupe Review: Half A Supercar?

by Roger Biermann

The luxury sports car category is a very competitive segment, with numerous different takes on what the perfect model should be. However, each manufacturer seems to balance comfort and performance to some degree — but not Alfa Romeo. The 4C is focused almost exclusively on lightness and agility, with little thought spent on the comfort of the creatures housed inside the carbon-fiber tub. The benefit is a car that weighs very little and is visceral and raw. With a six-speed dual-clutch auto doing duty alongside a 1.75-liter turbocharged four-cylinder producing 237 horsepower and 258 lb-ft of torque, in a car that weighs less than 2,500 lbs, this is a proper sports car with astonishing acceleration. The downside to such commitment to handling and performance, is minimal insulation from road noise and bumps, something that the likes of the Porsche Cayman and Lotus Evora have shown concern towards. That said, the 4C comes standard with Italian style and a level of drama that few can imitate — the perfect car for that one day a year when the stars align.

Read in this review:

  • Exterior Design 10 /10
  • Performance 9 /10
  • Fuel Economy 9 /10
  • Interior & Cargo 6 /10
  • Infotainment & Features 6 /10
  • Reliability 7 /10
  • Safety 8 /10
  • Value For Money 8 /10

2018 Alfa Romeo 4C Coupe Changes: What’s the difference vs 2017 4C Coupe?

Not much has changed over last year’s model, with the only updates being minor. The 2018 model now allows for yellow stitching on cars that are Basalt Gray, Black, or White, when previously this was only available if the exterior paint was similarly colored. A carbon-fiber interior fascia package is also now available. Reviewed separately, the Spider (convertible) model is also a new prospect for 2018. Power output stays the same, as do standard equipment features.

Pros and Cons

  • Unimpeded connection between car and driver making for brilliant driving experience
  • Stunningly gorgeous bodywork and proportions
  • Powerful engine and lightweight construction
  • Supercar performance with daily driver fuel economy
  • Mini-supercar heritage and style
  • Exceptionally hard ride
  • Minimal equipment available
  • Impractical storage space
  • Unassisted steering doesn’t give great feedback

4C Coupe Exterior

With proportions reminiscent of classic mid-engined Italian sports cars, wide haunches, and gaping intakes, the 4C cuts an imposing figure in any rearview mirror. LED daytime running lights and taillights feature as standard while xenon headlights are available. Standard wheels are 17-inch items up front with the rears staggered to 18-inches, while a one-size increase for the front and back are available. The integrated spoiler can be had in either body color or carbon fiber.

Dimensions

The curb weight of the 4C Coupe is arguably the most important figure in the car’s ability to perform. Constructed with aluminum subframes front and rear, and a carbon fiber monocoque chassis, the Alfa weighs just 2,465 lbs, 39lbs lighter than the spider. The Coupe measures 157 inches in length while its width is 73.5 inches, a measurement amplified by the low height of just 46.6 inches and ground clearance of less than five inches.

Exterior Colors

No additional colors have been added to the 2019 palette, leaving Black, White, Basalt Gray Metallic, Alfa Rosso (red), Rosso Competizione (richer red), Madreperla White, and Giallo Prototipo (yellow) as the colors with which the 4C Coupe will see out the remainder of its life in the US — each particularly striking colors in their own right, suiting the curves and dimensions of the 4C to a tee. Rosso Competizione is especially attractive in the sun, its multi-layered finish changing based on light conditions.

Читать еще:  Самые экономичные автомобили в мире

4C Coupe Performance

Only one engine and gearbox configuration is available for the Alfa Romeo 4C, likely because additional powertrain options may have compromised the balance of the car. The mid-mounted 1.75-liter turbocharged four-cylinder in the 4C develops 237 hp and 258 lb-ft — not exactly a huge amount of either measure. But mid-mounted in a lightweight carbon fiber tub that sees the 4C undercut 2,500 lbs, power-to-weight is that of a supercar.

It sends power to the rear wheels only, rather than all corners like the Audi TT, via Alfa’s six-speed TCT twin-clutch transmission. The transmission is capable of changing gears in a claimed 130 milliseconds and, if used in conjunction with RACE mode and launch control, those shifts will see the 4C propelled 0-60 mph in 4.1 seconds and on to a sub-13-second quarter-mile. Its top speed is electronically limited to 160 mph, just a few miles-per-hour short of the Lotus Evora, which employs the use of an engine almost twice the capacity. The Porsche 718 Cayman is considerably faster than either even in base trim, knocking on the door of 200 mph; but the focus of the 4C is on the driving experience, not its maximum figures.

Engine and Transmission

The Alfa 4C’s four-pot has a specific displacement of 1,750cc and is assisted in performance by a turbocharger which gives a noticeable boost, pushing you back in your seat before fluttering behind your head when you tap off the gas. 237 hp and 258 lb-ft of torque, paired with a curb weight of under 2,500 lbs, resulting in a weight-to-power ratio of 10.4:1 (lbs:hp). This allows the 4C to accelerate hard throughout the rev range, while leaving the line in a hurry is spurred along by a highly effective launch control system, giving thrilling standing starts every time.

Shifts are handled automatically and swiftly, but if you feel like taking matters into your own hands, Race mode engages manual-only shifts via the tactile shift paddles mounted behind the steering wheel.

Some Alfa aficionados may bemoan the lack of a naturally-aspirated engine, particularly something like a sonorous 3.0-liter V6, but for the application, the lightness and breadth of capability that this 1.75-liter engine boasts, is truly astounding and perfectly suited to the original intention of this car — to handle beautifully, turn on a dime, and give explosive acceleration. The only downsides to the setup are an overreliance on boost which results in significant amounts of turbo lag, and the gearbox’s tendency to hang onto first gear for far too long, regularly yielding bouts of oversteer when pulling off around a corner. Of course, that’s all forgotten the moment the turbo-flutter fills your ears — giving the 4C a definite sense of 80’s rally-car.

Handling and Driving Impressions

If a comfortable cruiser is what you’re after, stop reading now. The suspension on the 4C is stiff and doesn’t absorb much — almost every little imperfection in the road is transmitted to your spine with little buffering in between. As a daily drive, the 4C is not easy to live with, even in Natural mode. In fact, it’s impossible to live with, the air conditioning barely cooling the cabin, grains of sand ricocheting off the carbon chassis sounding like gunfire inside, and not enough ground clearance to clear even the lowest of speed bumps. The unassisted steering is heavy and dull, and even when pushing on it lacks feedback — something an unassisted setup should never do. Quite simply put, the 4C is the worst possible incarnation of a car around…

Except… except for the one day a year when the car gods smile upon you, gifting you with the right piece of smooth, twisting tarmac — no traffic, and no hindrances. On that one day a year, you can forget about the horrendous ride quality or the heaps of turbo-lag. You can even forgive the complete and utter lack of sound deadening. Because on that one day, the balance of the mid-engine sports car and lightweight carbon fiber chassis augment human thought, sliding at will and gripping when you need it. The turbo flutter and exhaust flatulence from every upshift of the dual-clutch transmission spur you on, and the 4C Coupe becomes one of the most emotive driving experiences you’ll ever have. On every other day of the year, you’ll hate your decision to drive the 4C, but after that one, you’ll never look at another driving experience the same way again.

4C Coupe Gas Mileage

The 4C’s small-capacity 1.75-liter turbocharged engine pays dividends here, returning 24/34/28 mpg on the EPA’s city/highway/combined cycles — not bad for a dual-clutch, rear-wheel-drive sports car. By contrast, the Lotus Evora and Porsche Cayman manage 17/24/20 mpg and 22/29/25 mpg respectively for their base models equipped with automatic gearboxes. The 4C’s relatively small 10.5-gallon gas tank gives it an estimated average range of 262.5 miles per fillup.

Читать еще:  Самые популярные цвета автомобилей 2016 года

Alfa Romeo 4C Coupe US

SUPERCAR DNA

Engineered like a supercar, the impressively lightweight Alfa Romeo 4C Coupe is sure to stir pure envy. The single carbon fiber monocoque chassis and aluminum subframes feature a power to weight ratio that maximizes dynamic efficiency. With such a seductive mix of progressive technology and pure power, the 4C Coupe will get your blood pumping.

HANDCRAFTED EMOTION

Building an Alfa Romeo 4C Coupe is an art honed to perfection. Assembled at the Maserati workshop in the heart of Italy, each vehicle requires six full weeks to complete. Like true artisans, the highly-skilled technicians follow every phase of the intricate process and carefully test each component to ensure perfect harmony and top performance.

CAPTIVATING ELEGANCE

The seductive styling of the Alfa Romeo 4C Coupe will turn heads and stop hearts. Inspired by the 1967 Tipo 33 Stradale, considered by many to be one of the most beautiful cars ever created, the symmetry of this Italian-designed sports car is undeniable. Its sinuous lines and voluptuous curves spark pure desire.

The pure power of the Alfa Romeo 4C Coupe is built upon a solid foundation of high-strength, lightweight carbon fiber. It’s designed for the road yet ready for the track, with an extensive use of ultralight materials and enhanced functionalities that make it fast, agile and highly responsive.

STYLE

SIGNATURE ACCENT

Feel the pure power of the Alfa Romeo 4C Coupe on the road and by its roar. Fitted with the available Akrapovič dual-mode titanium exhaust system featuring asymmetrical mufflers and two center-mounted tailpipes surrounded by a carbon fiber bezel, the 4C Coupe sounds as good as it looks.

STYLE

IMMERSE YOURSELF

Don’t miss a single beat. With the available Alpine® Premium Audio System featuring two tweeters, two midwoofers, an amplifier and a subwoofer, your high-fidelity experience is always backed by crystal clear sound.

Designed to leverage the pioneering innovation of a true Alfa Romeo, the 4C Coupe delivers unwavering functionality and the unmistakable attitude of an Italian supercar. Built to please, the 4C Coupe is a perfect mix of dynamic performance and avant-garde technology.

Technical Specs

ENGINES AND PERFORMANCE

DIMENSIONS

Race with Launch Control

BODY STRUCTURE / CHASSIS

BRAKES

Brembo 4 piston front, TRW rear

STANDARD FEATURES

Electronic Stability Control 7 with All-Speed Traction Control and Hill Start Assist

17-Inch Front, 18-Inch Rear Bright Aluminum Wheels

205/45ZR17 88Y XL Front, 235/40ZR18 95Y XL Rear Pirelli® P Zero® AR Racing Three-Season Tires

Halogen Projector Headlamps

LED-Illuminated Daytime Running Lamps and Taillamps

Body-Color Mirror Covers

Dual Exhaust with Chrome Tips

Pedals with Laser Etching, Including Dead Pedal and Passenger Footrest with 4C Logo

High-Performance Lightweight Cloth Bucket Seats

Five Airbags 26

Black Leather-Wrapped Performance Flat-Bottom Steering Wheel

Black Door Trim Panels with Leather-Wrapped Handle

Rear Console Leather Lockable Bag

Black Cluster Bezel

Seven-Inch Full-Color TFT Display

12-Volt Power Outlet and Media Hub with USB and Audio Input

Alpine AM/FM/CD/MP3 Radio with Bluetooth phone, Bluetooth streaming, USB port and iPod interface 27

Remote Keyless Entry with Engine Immobilizer

AVAILABLE FEATURES

Exterior Color Choices:
— Alfa Rosso
— Rosso Competizione Tri-Coat
— Madreperla White Tri-Coat
— Black
— Basalt Gray
— White
— Giallo Prototipo (Yellow)

Available Wheel Options:
— 17-Inch Front, 18-Inch Rear Bright Aluminum Wheels – Standard
— 17-Inch Front, 18-Inch Rear Matte Black Diamond Finish Aluminum Wheels
— 18-Inch Front, 19-Inch Rear Bright Five-Hole Aluminum Wheels
— 18-Inch Front, 19-Inch Rear Dark Five-Hole Aluminum Wheels
— 18-Inch Front, 19-Inch Rear Bright Fan-Spoke Aluminum Wheels
— 18-Inch Front, 19-Inch Rear Dark Fan-Spoke Aluminum Wheels

Tires:
— 205/45 R17 235/40 R18 Three-Season Tires – Standard
— 205/40ZR18 86Y, 235/35ZR19 91Y Pirelli® P Zero® AR Racing Three-Season Tires (Available with Coupe Track Package 1 or Coupe Track Package 2)
— 205/40 R18 235/35 R19 Three-Season Tires – Available

Brake Calipers:
— Silver (Standard)
— Red
— Black
— Yellow

Bi-Xenon Projector Headlamps

Satin Exterior Mirrors

Rear Body Color Spoiler

Carbon Fiber Roof

Front Fascia with Carbon Fiber Side Vents

Alpine® Premium Audio System with Subwoofer

Interior Seat Choices:
— Black Fabric Seats with Red Accent Stitching – Standard
— Black Leather-Trimmed Seats with Red Accent Stitching
— Red Leather-Trimmed Seats with Black Stitching
— Racing Microfiber and Leather-Trimmed Seats with Red Accent Stitching
— Tobacco Leather-Trimmed Seats with Brown Stitching
— Black Leather-Trimmed Seats with Yellow Accent Stitching
— Racing Microfiber and Leather-Trimmed Seats with Yellow Accent Stitching

Akrapovič Dual-Mode Titanium Exhaust System

Packages:
Convenience Group Package:
— Cruise Control
— ParkSense® Rear Park Assist 58
— Vehicle Security Alarm 59

Coupe Track Package 1:
— Race-Tuned Suspension
— Carbon Fiber Exterior Mirrors
— Carbon Fiber Rear Spoiler
— Performance Flat-Bottom Steering Wheel Wrapped with Black Leather and Microfiber with Red Accent Stitching

Coupe Track Package 2:
— Race-Tuned Suspension
— Carbon Fiber Exterior Mirrors
— Carbon Fiber Rear Spoiler

Leather-Trimmed Interior Package:
— Leather-Wrapped Instrument
— Leather-Wrapped Door Panel

Carbon Fiber Trimmed Interior Package:
— Carbon Fiber Instrument Panel Bezel
— Carbon Fiber Shift Bezel
— Carbon Fiber Cluster Bezel
— Carbon Fiber Air Vents

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector